Med vinden i håret mitt i centrala London

Just precis detta var jag och Becca med om igår.
Vi steg upp med marginal för att åka till BBQn i Barnes med värdfamiljer, elever och lärare. Efter det skulle vi magiskt komma på vad lördagens bravader skulle bli. Vi funderade starkt på en shoppingtur i Kingston men det visade sig att mina värdföräldrar skulle till London city och vi bestämde oss för att hänga med. Vi åkte inte vilken bil som helst heller, det blev en cabbe och en personlig rundtur inne i London city. Stora Benjamin fick återses, Hyde Park kördes igenom och massa fina vyer gav dem sällskap.
Vi hade det jättekul och fick även besöka Abercombie & Fitch. Den enda som finns i Europa tydligen, tyvärr har jag aldrig hört om den men Concha, min värdmamma berättade glatt att det var en stor affär, med minst två våningar. Där skulle vara mörkt och dansande personal. Alla som jobbade där va tvungna att se väldigt bra ut.
Tyvärr va det kanske i det dyraste laget och för höga hyllor för mina korta ben men absolut värt att se! 
Efter detta visade Tony, min värdpappa oss runt i London centrum och vi var så nöjda så.

Idag åkte jag, Becca och Linnea till Camden Town för lite marknadskänsla. Det var tyvärr inte alls som jag trott att det skulle vara men det måste ju upplevas för att man ska få veta hur det ligger till. Vi köpte varsin halsbandsklocka som vi sedan glatt klickade upp hela vägen hem. Vi åt väldigt god pizza, skrattade på tuben hem och levde London.

När vi ankommit till fina Richmond köpte vi kaffe på starbucks och satte oss i en grön park fylld med kärlek och vänskap. 

Jag och Becca kom hem till Latchmere Lane runt sex, halv sju tiden. Då tog vi det lugnt ett tag sen gick vi ner för att äta, fick träffa några av Conchas och Tonys goda vänner. Vi spelade gitarr och umgicks ett tag. Mycket trevligt!
Nu sitter vi här med varsin kopp te och jag har min bok "The picture of Dorian Gray" på min högra sida. Om en liten stund ska jag stänga av datorn, varva ner och bara njuta av boken, téet och How I met your Mother. 

Fina Becca på cabtur i London

London centrum

Trafalgar Square

Store Benjamin


Promenad i Richmond Park med Becca.

Bilderna gick tyvärr inte att ladda in på bloggen redigerade så fick bli oredigerade.

pusskram

m




Kommentarer
Postat av: Flisan

Haha, först när jag såg bilden på big ben så trodde jag att den lutade :P xD

2010-09-07 @ 00:58:14
URL: http://stockenbeerg.blogg.se/

Skriv din kommentar till inlägget här:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
Maria.