American University

Första skoldagen är över, inga riktiga lektioner men de börjar imorgon. Har fått ett helt okej schema även om man önskar att man slutade lite tidigare. 

För att berätta om resan igår.. Jag och pappa körde från Halmstad klockan tio, åkte inom Lund och lämnade över lite grejor till min bror. Sedan körde vi vidare mot Kastrup. Där checkade vi in bagaget och fick boarding passes. Sa hejdå till pappa och gick igenom säkerhetskontrollen. Väl inne började väntan. Vi hade runt två timmar på oss innan planet skulle gå, 14.55, men det gick relativt snabbt. När vi väl va framme i London fick vi reda på att vi hade blivit bokade på ett för tidigt plan och att planet vi väntade på blev sent, så vi satt på Heathrow i ytterligare två timmar. När vi äntligen fick gå till bussarna blev såklart jag och Becca sist på listan så där satt vi i ytterligare två timmar. Totalt reste vi i 12 timmar.. Det blir man lite småtrött av och även idag tror jag det har satt sina spår.
Idag strosade vi runt på stan i Richmond för att fixa bland annat oystercard och engelskt simkort. Fick även fixat ett student id på skolan. Skolan är väldigt vacker och omgivningen lika så. 
Vi lyckades ta oss från Richmond tillbaks till Kingston och nu är vi nog båda utpumpade.. Senare blir det mat och antagligen en promenad i den mysiga stadsdelen. Har nog faktiskt mest lust att sova om jag ska vara ärlig.
Nej nu ska jag organisera lite mer och vila upp mig lite! Bilder kommer när det funkar att lägga upp.
pusskram och allt det där



Kommentarer

Skriv din kommentar till inlägget här:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
Maria.