Går på gator som om de vore mina egna

Gittaren dök upp sådär oväntat denna kväll. Mycket sent också. Men med koffein i kroppen kommer jag ändå vara uppe en liten stund till så varför inte köra på.
Jobbig fakta nummer ett: Jag kan inte spela eller sjunga högt eftersom halva huset gått och lagt sig. Nästan som hemma faktiskt.
Jobbig fakta nummer två: Jag vill spela och sjunga HÖGT!

Vi har nu varit här i sex veckor. Hela sex veckor, och jag har fortfarande inte fått någon märkvärdig hemlängtan. Vilket inte betyder att jag inte saknar min älskade familj och släkt. För det gör jag! 
Om två veckor har vi varit här i två månader. Om tre veckor är det höstlov. Om tio veckor åker vi hem, och jag vill inte hem, inte ännu. Detta har blivit som ett andra hem, en andra vardag fastän den är helt annorlunda än vardagen där hemma. Mycket konstigt, men jag gillar det, varför inte satsa högre. Jag älskar det!

Nu saknar nog min kudde mig.. eller jag saknar i alla fall den. Även om den ligger precis bredvid mig. Förövrigt så är jag ohyggligt glad över att jag tog med mig den. Puss på min älskade kudde som följer med mig överallt. 

Nattekram.

Kommentarer

Skriv din kommentar till inlägget här:

Namn:
Kom ihåg?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback
Maria.